Isnin, 23 Mei 2011

YA ALLAH...SEHATKAN ABAHKU....AMIN...

Ya Allah... :'(
Weekend baruni saya balik kampung lg di Kuala Kangsar...ada kenduri tahlil pemergian bapa cousin beberapa hr yang lepas dan dalam masa yg sama Sabtu baru-baru ni kenduri perkahwinan anaknya...

Saya tumpang sedih dan berharap keluarga cousin tabah menghadapi segala duguaan dan ujiannya...saya belajar banyak perkara minggu ini...semuanya tentang kematian...apabila melihat cousin saya yang telah pun melangsungkan perkahwinannya dengan ujian pemergian bapanya...saya rasa saya tak sekuat cousin saya walaupun kami sama umur...saya rasa saya tak mampu jadi sekuat cousin saya...saya pula yang sedih dan ketika dalam perjalanan pulang ke Kuala Kangsar hr tu.. menitis juga air mata saya akhirnya mengenangkan cousin sy...entahlah sedih bila kenduri kahwin tanpa ada mak atau abah...

Ya Allah..aku pohon padaMu...berikanlah abah dan emak kesihatan yang baik...berikanlah mereka kesempatan untuk menunaikan haji...berikanlah mereka kesempatan untuk melihat aku dan adik bongsuku mendirikan rumah tangga...sekurang-kurangnya abah dan mak kurang risau jika mereka tahu siapa bakal suamiku dan bakal isteri adikku...berikanlah kesempatan untuk aku membalas jasa mereka walaupun sedikit...Ya Allah...aku tak sekuat cousinku...aku x tahu macam mana nak hadapi semua ini..aku sedih Ya Allah...hanya padaMu tempatku mengadu.....

Ya Allah pagi tadi bila aku hantar abah ke wad kecemasan..hatiku bimbang yg teramat Ya Allah...aku bimbang bila doktor memberi banyak pesanan...doktor kata abah akan dapat stroke bila-bila masa...aku bimbang Ya Allah..aku asyik menangis je bila fikirkan kesihatan abah...aku bimbang abah x sempat menunaikan haji..aku bimbang banyak perkara Ya Allah...

Ya Allah masa abah nyaris tumbang di wad kecemasan tadi..aku sempat menyambutnya...aku bimbang kaki abah akan terus sakit...aku bimbang macam mana abah nk teruskan kerjanya beberapa hari jika tanpa ada orang memimpinnya jalan..YA Allah..berikanlah kesihatan yg baik pada abah..sembuhkanlah cepat kaki kiri abah yang sakit...abah nk angkat kaki masuk dalam kete pun x lalu...

Aku risau Ya Allah...bila aku pegang kaki abah..aku angkat kaki kiri abah perlahan-lahan bawa masuk ke dalam kete...aku rasa nk nangis...seketika aku teringat masa aku kecil2 dulu...bila abah balik kerja, kami adik-beradik akan berebut nak buka stoking abah...bukankah kaki ini yang banyak berkorban membesarkan kami semua...aku cuba menahan air mata tadi...aku sedih Ya Allah...aku berdoa padaMu Ya Allah..sekurang-kurangnya berikanlah abah dan mak kesempatan untuk merasa pengorbanan kami pula untuk mak abah...panjangkanlah umur mereka Ya Allah...walaupun ajal dan maut semua itu rahsia...tetapi satu ku pinta Ya Allah daripadaMu...berikanlah kesempatan kami adik-beradik untuk membalas jasa abah dan mak....amin...

Ya Allah...aku tak tahu macam mana hendak luahkan padamu kerisauanku ini...aku berharap abah cepat sembuh...janganlah darah abah pekat sgt..aku risau Ya Allah kalau abah dapat stroke...aku risau banyak perkara Ya Allah...

Mak pun sempat pesan pada aku tadi Ya Allah...mak pesan Rejab dan Syaaban dah nk dekat..banyakan berpuasa dan melakukan solat di tgh mlm...berikanlah aku kekuatan Ya Allah untuk aku byk beristiqamah...byk bermuhasabah...pegang hatiku kuat2 Ya Allah...

Didikanlah aku jadi orang yang sabar Ya Allah...didikanlah aku jadi perempuan yang baik Ya Allah..didikanlah aku jadi isteri yang solehah...didikanlah aku sebaik2nya Ya Allah mencari keredhaanMu Ya Allah...aku x kuat macam orang lain Ya Allah..seringkali aku menangis ...aku sedih Ya Allah..tgk anak kucing kene langgar dengan kete pun aku menangis...nape hatiku x kuat macam orang lain Ya Allah? napa hatiku lembut sangat Ya Allah sampai kadang-kala aku risau banyak perkara melihat keadaan di sekelilingku...sedih Ya Allah...entahle...aku pohon padaMu Ya Allah...didiklah aku sebaik-baiknya...aku nak masuk syurgamu Ya Allah...takperlah kalau aku susah di dunia pun..di akhirat nanti semoga aku dapat meraih kejayaan penat lelah di dunia...

Ya Allah...aku rasani je aku nak meluahkan padaMu setakat ini...berikanlah aku kekuatan Ya Allah..amin..


Posted by ShaRifah Azmawati MY TWIN.... through her blog...SHARIFAH MENULIS....at 10:31 PM

DAN AKU SLPS MEMBACANYA.....MENANGIS LAGI..... ;( A SADNESS DAY ???

1 ulasan:

sollehkarim berkata...

YA ALLAH..TABAHKAN HATIKU.... AMIN