Isnin, 9 Mei 2011

conduct case......ALHAMDULILLAH...

9 Mei 2011..
Pagi2 lagi dah gerak ke hosp ampang..posting di labour room..
harap semuanya bjln dgn lancar....Entah napa mlm tadi x leh tidur.... Bie lak...kerap kali suh baca surah Qursi....tp xmau2 jugak tidur..Imnsonia....

Lastnya...Bie tlng hantar ke hosp ampang..sian kat abie... tgk mata Ummi..xlalu nk buka...
Risau katanya biarkan aku drive sorang2.... so..sempatlah sampai 5 minute b4 7am...

8am
Orientation by Sis Julailah... Byk jugak ilmu dikongsi bersama...
Ntah napa hati aku hari tersentuh... 5 kes aku conduct delivery bersama staff2 senior...
Maha Suci Allah.... Setiap kelahiran aku dapat rasakan kebahagiaan dan kegembiraan ibu bapa yg menatap wajah ank mereka... Mengalir jugak air mata aku nie...
Ntah berapa kali dah berderai...dah..... Aku nie napa lak sgt sensitif dan Empati?

Sister pesan tadi...sembang2 ngan dia... Setiap kejadian pasti ada hikmah dan musibahnya...
byk berkaitan ngan kelahiran... Napa Allah bg aku dugaan ... ?
Napa Musibah? Apa hikmahnya? Bila aku tgk balik...... pasti ada sbbnya....
Mungkin dulu masa aku bujang2...aku dah byk melakukan kesalahan...
Mungkin jgk Allah nk tgk boleh tak aku face dugaan ini....
Aku menangis lg tadii.. Ermmm... result darah HAzirah x bagus...abnormal...reading..
Napa? Napa? Napa? Entah napa naluri aku sbg ibu tersentuh tadi...
dgrlak.... patient yg on L.THYROXINE sukar nk mengandung dan kebarangkalian utk abortion setiap kali pregnancy sgt tinggi..Itu penerangan dr Sis tadi... Aku menangis lg....
Adakah nasib Hazirah mcm tu nanti ..bila dia dewasa...???????? Ntah napa la..aku leh nangis dpn kawan2 tadi...

Alhamdulillah..mujurlah dpt kwn2 yg byk bagi sokongan....
Aku kena kuat..utk bhadapan dgn semua ini...
Kalau Hazirah tahu aku asyik menangis jerk sbb risaukan dia... Mesti dia sedih bila dia dah pandai baca dan buka facebook nanti....... ;(

Thanks ank ummi...wlpn baru 2 thn lebih ..ucapan dan kucupan syg sempena Hari Ibu smlm...
membuatkan ummi bahagia sgt rasanya....wlpn ank ummie kecik lagi... wlpn masih pelat2 skit....
Ummi tetap tersenyum bila...Hazirah lafazkannya kpd Ummi.....

To abie: Thanks ya..for the new curtain sempena Hari Raya...
The electrict vigico cooker... haiya...bila la ummi leh masakkan utk abie....xyah susah2 belikan yg baru...dapur gas api pun elok lagi..... for the special gift due of our 3rd annivesary... It's so nice...
I like to wear it... xyah bazir2 belikan yg baru.. gelang dan rantai yg lama pun elok dan masih boleh dipakai lagi.....and for the birthday gift.... Bie...ayat biasa Ummie..handphone Ummi kan elok lagi...? Next time ..... kalau nk bagi hadiah electronic nie...calling2 Ummi dulu...
Ape2 pun..Tima kasih byk3... Ummie tahu Abie sygkan Ummie...
Tapi kasih syg bukan drpd semua di atas.. Kasih syg nie terbina..dgn ikatan suci kita.....
cukup sekadar ucapan pun..dah cukup bagi Ummi.... Harap Bie faham... ;)


3pm
Aku dah penat..heheheh conduct case...
Alhamdulillah..Allah beri aku tgk kelahiran 2 bayi nie...
Semuanya comel2 belaka.....
Allah mengajar aku supaya menginsafi diri....
Sampai dlm kete tadi pun..Bie byk bertanya pd aku.. Napa Ummi diam jerk...?
Entahla Bie..... mgkin aku tgh berwasatiahkan diri... bermuhasabahkan diri...menginsafi diri yg kerdil..ini.....

Semoga Allah ...ampunkan dosa2 yg telah aku lakukan sblm2 nie...
Semoga aku menjadi org2 yg baik..
Semoga hari esk lebih baik drpd hari 2 sblm nie..
Semoga aku lalui dgn hati yg tenang..... Amin....




Tiada ulasan: