Selasa, 10 Mei 2011

Tangisan demi tangisan..

7am..
Mcm biasa pagi2 lagi aku dah ke labour room memandangkan minggu nie aku posting di sana...
Ermm.... check emergency trolley...n then...aku aper lagi.... duk attent patients..
Patients ramai hari nie.... Ntah napa ntah... Agaknya aku nie x sesuai kerja di labour room...
Asal ada ibu2 yg dah nk OS full..10cm..in labour.....aku akan ada di situ..tp satu masalah besar aku...............tiba2 aku menangis .... sbb aku nie jenis x sampai hati tgk org sakit bersalin...
sbbnya aku dah lalui kesakitan bersalin secara LSCS...n ...SVD....
sbbnya.....hanya mereka yg dah bergelar Ibu ..tahu akan kesakitannya....

"YA ALLAH.... Engkau permudahkanlah urusanku pada hari ini... Engkau kuatkanla semangat aku..... dan Enkau permudahkanlah semua ibu2 yg akan melahirkan ank mereka...Amin.."...

dapatlah tgk dan attent kes vacum..tadi...menakutkan dan menyeramkan....

erm.... tadi dpt assingment ....baru.
kena present 30 mei nie.... Ntah napa aku dapat tajuk susah jerk....
Gaining and rescue assesment ??? Ntah apa ler aku nk present .... xkkanla...scoop and run.... aiyoooo....... nampaknya aku kena call lecturer aku.... Dia nk apa sbnrnya?....heheh...

apa lagi erk.... oh yer....
aku nie skrg malas nk layan facebook....
sbb napa erk? sbb byk mendatangkan kemudaratan ....
aku tgk mcm2 dlm facebook... org nie duk kutuk org nie...
org nie duk pointing org tue..... mcm apa ntah...???
malas aku nk dekatkan diri dgn kwn2 yg mentalitinya sentiasa negative...
silap2...aku pun boleh terikut2....
so..benda yg xdtg manfaat..dan x memberi faedah...
baik aku xyah fikirkan dan jauhkan.....

mcm2...perangai.... RIAK Wajah dah memang ada dlm facebook..
duk riak2 dlm facebook nie pun ada... Menyampahnya aku...
xyah tunjuk2la.... be a humble.... itu yg terbaik...
entahla.....semoga Allah jauhkan aku dr sifat riak2 nie....amin...

p/s: yg baik itu mutlak...dan lebih kekal sifatnya.....ingin saya mencungkil..hikmahnya. ;)





Tiada ulasan: