Selasa, 17 Mei 2011

RAYA 2010..........RAYA 2011 ?


Raya Aidilfitri 2010....Dari kecik sampailah ke besar...beratur nk duit raya gakk.... heheheh...gelagat2....saudara -maraku semua...... saja menyakat.....yg kecik2...

Wan Nur Wardina Hazirah dan Walidnya..... Ank bapak.... ;)



Me...and Bie.... for the 1st time.... we celebrated Hari Raya together...as husband and wife..
Kalu tak..aku slalunya bertugas double syif di Jabatan Kecemasan Hospital Sg Buloh..
Kewajipan ...sbg Paramedik.... lps nie aku nk bertukar arah lak..jadi pengajar....
doakan kejayaan bersama....Amin..


See???..Hahahah.. the pregnancy mother... 7 months...
Masa nie baru rasa ...semput dah..pakai baju kurung.... sekejap jerk...
Shortness of breath... ;) degil2.... Bie suruh pakai baju lain... I xnk gakk...


RAYA 2010.....???? wut the story.....
Buat pertama kalinya aku merasa raya setelah 5 thn dlm pekhidmatan....
Nthan napa...aku dan org2 yg sama jerk....kena kerja..
dulu bujang...muka aku gakk....
dah kahwin pun .muka aku gakk....
nak buat mcm mana..... rezeki masing2...
Ape2 hal pun ..aku bersyukur sgt.....
thn 2010.... aku ...akhirnya dpt jugak merasa beraya di hari pertama..
bersama keluarga tercinta..dan ank2....
Kebetulan masa nie pun..aku tgh mengandungkan ank ke-2 ....
usia kandungan ketika nie 7 bulan...tapi aku berkeras gakk..nak jugak buat baju raya...... hehehehe...... Skrg nk pakai baju raya utk mkn kenduri pun xleh..sbb besar sgt.....heheheheheheh.....degil2....
Bukan apa...aku semangat dan teringin sgt nk beraya ....dan pakai baju sama... one family.....
Raya thn nie...bkn giliran aku.
so kena faham sendirilah.....bertolak ansur ngan kwn2... kerjaya dan komitmen..... ;)

setiap kali raya...aku lah org yg agak boros...
boros beli kuih sampai ...1ribu duit habis...
napa erk aku jadi mcm nie?
heheheh...jwpnnya mudah.....

1) x sampai hati tgk kwn2 promote biskut raya masing2...
2) xleh tgk biskut yg sedap...
3) Beli utk emak..dan abah.... di KK...utk emak dan abah mertua di Subang ....dan semua saudara -mara di Kampung...
4) Ahli keluarga ramai...dan setiap kali raya...rumah kami di Kuala Kangsar.... JADI TEMPAT BERKUMPUL..... So..kenalah ada byk bskut raya....
5) Org ramai ...dtg rumah... especially kwn2.... masa nielah baru jumpa balik..bermaaf-maafan...borak2.....menghibur hati....
6) Aku memang suka bg org makan.... senang citer... aku xlah kedekut sgt..... InsyaAllah...saper2 yg keluar dgn aku.... pasti aku akan belanja dia mkn..sbb rezeki utk semua.. bkn rezeki tue utk kita dan family kita sahaja..... then aku reallise...sbb aku pun slalu sgt murah rezeki..... mgkn ada hikmahnya.....kita berbuat baik...... ;)
7) Memang aku pemboros... kalau duit ada 100 dlm wallet.... cpt jerk habis...ada jerk benda nk beli...sbb tue aku lansung x pakai card credit..sbb aku tahu kelemahan aku... ;)

Tiada ulasan: