Jumaat, 17 Disember 2010

PLAN..PLANNER....PLANNING.... HUHUHUH...WHICH ONE IS THE BEST?

Alhamdulillah...
ari nie semuanya berada di paksi kebenaran... semuanya sehat2 aje..
Moga hari2 yg mendatang > baik drpd hari2 yg telah berlalu...

19 dec...

smlm aku chat ngan kwn aku..Mollin ..kami blajar masa kat MMC dulu..buat diploma..
x sangka kwn aku sorang nie dah berlepas ke arab..kerja kat sana..
dulu ..aku dan ramai lg..berangan2 nk keja kat sana..termasuklah Bita..Kak Aza..Kak Hasnita.. Suennn...C-tot...dll...
mgkn salary kat sana boleh cecah sampai 15k..itu blm lagi masuk elaun2...


KERJA DI ARAB?
yer betull.. mgkn betul..gaji leh cecah >15k...
tp ada byk perkara yg perlu aku berkorban kalau ke ARAB...
ckp tentang pengorbanan..rasanya dlm hidup aku...dah terlalu byk sgt aku berkorban utk org lain... korban kasih...korban cinta...korban duit..hehheheheeh...biarlah aku shja yg tahu... tapi dlm byk2 korban... korban kasih la yg paling aku x sanggup....

cinta mungkin boleh dibeli...tapi kasih????????
kasih aku pada suami..pada ank2..pada emak dan abah dikmpg...
jauh di sudut hati aku utk meninggalkan mereka semua...
persediaan fizikal dan mental... itu yg harus ada pada aku kalau kaki aku jejak ke sana...
suasana kerja pulak..Mollin kata..totally different...tapi kkm dah biasa patient ramai..tambah kalau sememangnya aku memang kerja di Emergency Department...so mgkin xda masalah sgt..
mula2nak biasakan diri jerk..

tiket flight baru 2k... xda lah mahal sgt kalau berbanding pergi bercuti ..

gso....aku th fikir2 nie.. nakpergi ke tak...?
nk resign dr goverment ke tak?
sanggup tak aku tinggalkan family jauh2 mcmnie...?
perlu ke aku berkorban lg??...
perlu ke utk 2-3 thn aku di sana?
atau lebih lama 5 thn?
apa yg aku rasakan skrg..kita hanya merancang ..yg menentukan segalanya adalah Allah SWT...
Wallahualam...

Tiada ulasan: