Jumaat, 24 Disember 2010

24 DEC 2010..Hari yg aku tunggu2kan..;)





Alhamdulillah ..harinie 24/12/10...
genapla 40 hari aku habis berpantang utk ank ke-2...
bertunku...berbarut..diurut.. mcm2 dah dibuat masa dlmpantang nie.. makan....? eheheh..kadang2 curi2 jugak mkn aper yg xboleh masa berpantang...

bermula esk....25/12/10... mcm2 dlm fikiran aku...byk sgt benda yg aku nk buat.. dlm masa yg sama aku menerima panggilan drpd... keep slim...London weight managment..cellnique putrajaya... panggilan yg bukan ditunggu2... mahu duit habis beribu2 kalau aku follow the treatment... baik simpan utk masa depan...utk masa sakit.. ;)

aku rasa..aku nk continue swimming balik... skrg pun dah banyak swimming suit yg tutup aurat.. hubby ckp leh swimming..tp dgn syarat tutup aurat...heheheh...BAIK BOSS.... Bukan senang nk dpt lesen nie balik.... ;) tq..tq.. syg... i really appreciate it much..

tadi..aku try baju uniform...alangkah terkejutnya aku... heheheheh...
aku perlu buat sesuatu....reduce my weight to be like before.. 52-54kg... ooooooooooooo.....misi yg sgt berat dan susah nk buat nie..... ;(

hari nie JGK..emak dan abah dtg dr kuala kangsar..utk pergi kenduri ank uncle hamdan di USJ yg akan berlansung esk.. nampaknya... kenduri sharifah mastura ...aku leh dtg dan pergi sbb dah habis pantang..yeah...yeah..

4PM
emmmm...actually emak dan abah dah ke USJ... aku lak th tunggu Tok Tar ..bapa sauDARa kpd bapa aku..dtg ke rumah ...nak amik Enda Naton...jam dah menunjukkan kol 4.30ptg...dan akhirnya..sesat punya sesat..Tok Tar jumpa gakk rumah aku yg terletak di presint 11 nie...
Seperti biasa..buat air nesscafe panas... dan hidangkan apa yg ada... rezeki Tok Tar..ada lak kari kambing kat rumah..mkn la sekali ngan nasi yg panassssssss....memang sedap...

Dlm masa yg sama...Tok Tar bercerita pd aku..dan menyampaikan sesuatu yg baik...
aku terkedu mendengarnya... rupa2nya.. ayam yg kita mkn..cthnya kfc.. mcd..burger king.. chicken rice shop..or any ayam yg beli di pasar atau kedai makan ..patut kita elakkan dr memakannya.. satu sbb suntikan..the vaccin..satu lagi 60% of the dedak ayam tue from daging babi..dan dr segi penyembelihannya.... YA ALLAH... Pesan tok lagi..kita kena jaga pemakanan kita..sbb itulah sumber hati kita ... ;) InsyaAllah tok... the best is HPA Products... yg boleh diyakini skrg.. so ayam pun ada dijual..keluaran HPA... Terjamin selamat..... ;)

emmm..rasanya cukup sampai di sini..utk catitan hari ini...
macam masa bujang2dulu.. aku slalu tulis dlm diari ..tiap2 hari tentang cerita perjalanan hidup aku... adakala happy...adakala sedih... adakala..sgt memenatkan krna bhdpn dgn mcm2 ragam hidup... ;( Biarlah aper yg berlalu...berlalu dgn baik dan dijadikan sbgai pengajaran dan sempadan bg perkara yg x elok..dan jadikan teladan dan panduan hidup bagi yg elok diikuti.. ;)

Sampai di sini shja..jumpa lagi di noktah yg lain...


" BENARKAN YG BETUL..BETULKAN YG BENAR"DAN...Anda xkan dpt lari daripada kebenarannnnnnnnnn ;) ALLAH KNOWS BEST.. ;)

DLM hati..sblm menoktahkan penulisan ini.."YA ALLAH AMPUNILAH DOSA HAMBAMU YG KUDUS INI...AMIN.. "....

Tiada ulasan: