Sabtu, 9 Mac 2013

HIKMAH? TERSURAT? TERSIRAT? NAMPAK ATAU TIDAK? JELASKAN...CTH YG MUDAH ....DAN JELAS

assalammualaikum wbt...
jam menunjukkan pukul 2.40pg

actually ..baru terjaga dr tidur..kepenatan menyiang udang laut, ketam dan daging serta menyediakan bahan2 mentah utk dimasak esk... huhuhuhu...hampir 2 jam gakk basuh-membasuh dan siang menyiang nie,,,, sediakan bahan mentah ----> blend cili kering, bawang merah, bawang putih smua dah ready dan disimpan dlm fridge pun... thanks la abie..tolong ummie di dapur...tinggal nk menumis jerk esk... aper lagi..masa nie la kita main campak jerk dlm kuali..tau2 dah siap masak...

plan for tomorrow: mcm nampak full  time-table..wakaka

pg-main masak-masak...

tghr-ke sg buloh, rumah emak mertua....

ptg: nak pusing jalan TAR , Cari tudung

mlm: nk ke rumah adik, nak hantar lauk masakkan =udang galah laut masak sambal tumis, daging masak malabari dan ketam masak kari..tunggu erk hanif dan yana...


AHAD????

HAAAAAA........ xdisangka2..jari2 nie dah tertransfer duit utk masuk kelas menjahit Kuzie di Seri Kembangan... menjahit tudung 3 layer ,,, bukan apa...terfikir... gakk...slalu sgt beli tudung kat luar dgn harga yg boleh tahan..tp lebih bertambah baik..jika empunya diri ini dpt buat tudung 3 layer sendiri..mengikut taste sendiri,,,warna...dan design sendiri..kan lagi best mcm tue....?


so kan dah nampak hikmahnya...depan mata.. :

-byk masa dgn family..sbb sblm nie asyik kerja double duty jerk...
-saya boleh blajar menjahit tudung 3 layer-chiffon-mcm boleh bukak business jerk lps balik dr saudi nanti....hehehhehe
-saya belajar mcm2 lagi la... masak pun saya belajar...cth kari ketam.... bukan susah nk masak kari..tp saya x suka menyiang ketam.... wakakakaka.....

aper2pun..thanks la to abie... sbb selama nie..saya tdk byk masa bersama suami dan anak2..
masa saya ..life saya byk dihabiskan di hospital menggalas tgjwb kpd pesakit2 saya ;)

itu hikmah yg terbesar saya dapat..dan saya rasa bebas tidak terikat dgn syif bekerja...
seronok jugak jadi surirumah sementara nie... mari kita nikmatinya sblm visa rcvd... kalau dah rcvd visa nanti.... dah xder masa dgn family lagi...

okayla..ngantuk dah...  nk tidur dh... esk banyak hal....
slmt mlm smua..jgn lupa mengucap 2 kalimah syahadah sblm tidur dan maafkan semua org ...serta doakan yg baik2 utk smua org.. IN SHAA ALLAH... Sama2 kita...Amin









1 ulasan:

sollehkarim berkata...

Sama2 umie..abie sayang umie sangat..what ever u do..do not forgot dat i will always support u..no matter what. inshaAllah..moga dipermudahkan oleh Allah s.w.t. Amin. Love u sayang...mmuah.